با این کد مخفی، سلامت سخت افزار گوشی های سامسونگ را چک کنید.

نوشته شده در سه شنبه, 17 اسفند 1400

همواره بهتر است قبل از خرید گوشی کارکرده، سلامت سخت افزار گوشی های سامسونگ را با کمک کد دستوری که در ادامه خواهیم گفت مورد بررسی قرار دهید.

یکی از مزایای گوشی های هوشمند سامسونگ، برخورداری از منوی مخفی و مجهزی است که می‌تواند در مواقع نیاز به عیب یابی و رفع مشکل بپردازد. در واقع این منو می‌تواند مشکلات سخت افزاری اسمارت فون شما را تشخیص دهد تا بتوانید آنها را حل کنید. همچنین با وجود این قابلیت می‌توانید از دقت عملکرد برخی از قطعات اطمینان لازم را کسب کنید.

 

چک کردن سلامت سخت افزار گوشی های سامسونگ

قابلیت منوی مخفی سامسونگ در گوشی‌های تولید شده از سال ۲۰۱۶ به بعد گنجانده شده است و کاربران می‌توانند با وارد کردن کد مربوطه به آن دسترسی پیدا کنند. اگر گوشی هوشمند شما برای قبل از این سال است متاسفانه باید بگوییم که احتمال برخورداری از آن بسیار کم است. اما سوال اینجاست که چگونه این قابلیت را در گوشی‌ها فعال کنیم؟

دسترسی به این بخش کار آسانی است و آنقدرها پیچیده نخواهد بود. از طرفی این قابلیت همان‌طور که گفتیم در گوشی های سامسونگ که طی سال‌های اخیر تولید شده وجود دارد. گفتنی است که برخی اپراتورها این منوی مخفی را برای مشتریان مسدود کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به ورایزن و اسپرینت اشاره کرد و به نظر می‌رسد که این مشکل در خاورمیانه وجود ندارد.

تمام آنچه قرار است ذکر شود، روی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ تست شده و مشکلی وجود نداشته است. گفتنی است که این گوشی هوشمند برای کاربران خود یک سری قابلیت‌های انحصاری را عرضه کرده و ممکن است تصاویری که در ادامه می‌بینید با گوشی شما متفاوت باشد. همچنین لازم به ذکر است که این منوی مخفی سعی می‌کند به امکانات در دسترس گوشی شما دسترسی پیدا کند و آنها را نشان دهد. بنابراین اگر درون لیست شما مورد خاصی دیده نمی‌شود به علت عدم برخورداری گوشی شما از آن است نه این که مشکلی وجود داشته باشد.

 

دسترسی به منوی مخفی

برای این که بتوانید به منوی عیب یابی سخت افزاری دسترسی پیدا کنید، باید کد دستوری #*۰#* (ستاره مربع صفر ستاره مربع) را در گوشی خود شماره گیری کنید. پس از این که اپراتور کد را فراخوانی کند، لیست منوی مخفی به طور کامل برایتان به نمایش در می‌آید. در این قسمت نیازی نیست اقدام دیگری انجام دهید.

برای این که از این منو خارج شوید باید در نظر داشته باشید که مرحله سخت‌تری را طی کنید، زیرا با اجرای این لیست برخی از قابلیت‌های پایه گوشی شما از کار می‌افتد. برای این که بتوانید از شر این منو راحت شوید، باید همزمان دکمه پاور و سپس کلید هوم را فشار دهید.

توجه داشته باشید که می‌توانید تمامی ابزارهایی را که در این منو به دست می‌آورید، در گوگل پلی مشاهده کنید، اما مزیت منوی عیب یابی سخت افزاری این است که می‌توانید به کمک آن تمامی این ابزارها را به صورت یک‌جا داشته باشید. همچنین به لطف ابزارهای سامسونگ در این بخش با عملکرد دقیقی روبه‌رو هستیم که می‌تواند به راحتی سنسورهای معیوب و خراب را تشخیص دهد.

 

سنسور شتاب سنج

یکی از ابزارهای مهمی که بسیار کاربردی است و حتی بسیاری از اپلیکیشن های سامسونگ بر اساس آن توسعه و گسترش یافته‌اند، حسگر شتاب‌سنج خواهد بود. در واقع کاربرد و دایره عملکرد این حسگر بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. حتی برنامه هشدار زلزله اندروید بر مبنای این ابزار توسعه یافته است.

در منوی مخفی گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید به کمک آن کارایی و عملکرد این شتاب سنج را تست کنید. از مزایای تست این ابزار نمایش خروجی آن به صورت زنده است و می‌توانید نتیجه کار را به صورت گراف یا قالب دریافت نمود. گزینه‌ای مخصوص در این لیست وجود دارد که به کمک آن می‌توانید تست تصویری از سنسور شتاب سنج را دریافت کنید.

 

سنسور اثر انگشت

در سال‌های اخیر یکی از بهترین امکاناتی که به گوشی های هوشمند افزوده شده، حسگر اثر انگشت است که البته در تمامی گوشی‌ها دقت و عملکرد یکسانی ندارد و می‌توان به طور کلی گفت که اگر گوشی پرچمدار دارید شاید بتوان گفت که فناوری این سنسور دقیق و با کیفیت است.

پیش‌تر تنها مواردی که برای احراز هویت گوشی وجود داشتند پین یا رمز بود و بعدا نیز تشخیص چهره به میان آمد. گزینه‌های موجود در لیست منوی مخفی باعث می‌شود تا بتوانید عملکرد این سنسور را نیز به درستی تشخیص دهید. نتیجه این تست اطلاعات مورد استفاده سخت افزار و نرخ موفقیت در تشخیص را نمایش می‌دهد. به واسطه اثر انگشتی که می‌دهید باید نرخ موفقیت شما بالا باشد، اما اگر نبود باید بدانید که مشکلی در سنسور وجود دارد.

 

رنگ صفحه نمایش

با منوی مخفی عیب یابی می‌توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید. یکی از قابلیت‌های این منوی سخت افزاری، تست رنگ صفحه نمایش است. این تست می‌تواند سه رنگ سبز، آبی و قرمز را نشان دهد و وقتی که رنگ‌ها به دقت و با وضوح و بدون لکه نمایش داده می‌شوند نشان دهنده این است که صفحه نمایش سالم است.

گفتنی است که برخی از این مشکلات ممکن است در یک رنگ خاص دیده نشوند، اما در رنگ دیگری کاملا واضح باشند. علاوه بر سه رنگ بالا یک رنگ مشکی نیز وجود دارد که در جهت شناسایی هاله در نمایشگرهای امولد کاربرد دارد. مزیت این تست‌ها این است که می‌توانید قبل از جدی شدن خرابی به رفع مشکل بپردازید.

 

سنسور فشار

سنسور فشار نسبت به سایر حسگرها ناشناخته‌تر است و شاید اصلا به چشم نیاید و کاربران نیز درباره آن اطلاعات زیادی ندارند. این ابزار در دستگاه‌هایی دیده می‌شود که قابلیت‌هایی در رابطه با فشار دادن حاشیه‌های نمایشگر ارائه می‌کنند. در واقع به همین علت بسیاری از محصولات بازار از آن بی‌بهره‌اند.

مثال این ابزار برخی از گوشی های سامسونگ است که اگر دکمه هوم را فشار دهید به دستیار صوتی گوگل دسترسی پیدا می‌کنید. یکی دیگر از کاربردهای این سنسور تشخیص نحوه قرارگیری گوشی در دست کاربر است و می‌تواند با تشخیص این امر اقدام به تغییر دادن آنتن کند تا سیگنال‌ها مسدود نشوند.

در منوی عیب یابی می‌توانید این ابزار را شناسایی کنید و با انتخاب آن عملکرد و دقت سنسورها را ببینید و اگر همه چیز رو به راه باشد، رنگ آبی که به نمایش در می‌آید به معنای سلامت آن است.

 

قلم اس پن (S-Pen)

یکی از کمپانی‌های برتر و پیشرو در زمینه ساخت قلم استایلوس برای گوشی های هوشمند، سامسونگ است. به کمک این قلم می‌توانید کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید و بهتر از قبل تصاویر را ویرایش کنید. این قلم در نسل نوت سامسونگ به علت برخورداری از نمایشگرهای بزرگ‌تر مناسب به حساب می‌آید.

همان‌طور که می‌دانیم تمامی گوشی های سامسونگ از این قابلیت بهره‌مند نیستند و اگر گوشی شما نیز دارای این قلم نیست، طبیعی است که نشانگر آن در منوی عیب یابی وجود نداشته باشد. این ابزار به کاربران امکان ارزیابی قلم S-Pen را به لحاظ کالیبره کردن می‌دهد.

می‌توانید پس از انتخاب این ابزار با قلم S-Pen Draw روی صفحه نمایش خطی بکشید تا صحت و دقت آن را بررسی کنید. ابزارهای دیگری نیز در این منوی مخفی وجود دارد که توضیح هر یک از حوصله این بحث خارج است، اما اگر قصد دارید گوشی یا تبلت سامسونگ کارکرده بخرید، بهتر است این مراحل را حتما انجام دهید تا وضعیت سلامت حسگرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

 

منبع: www.gasgetnews.net

back to top